onsdag, september 30, 2009

Höstkallt!..


Häromdagen var vi på lekplatsen och hade bara jackor på oss! Idag när vi gick till barnehagen hade barna långkalsonger, extra tröjo vantar mössor och VINTERjackorna!!! Jag hade oxå handskar för jag drog vagnen annars hade de fryst tror jag! Det blev kallt så fort!!! Brr... bara ngn grad ute på morgonen. MEN vi mös bort på prommen iaf, solen skiner iaf och det är otroligt vackra färger ute nu, massa rött! Me like! ;) Annars har Oscar busy dagar nu! Han är bjuden på kalas både i eftermiddag och imorrn kväll HIT så han gläder sig riktigt mkt! :) Nora håller på och anpassar sig till hörapparatlivet! Det gör vi alla! Hon gillar INTE den mjuka hon har i örat som inte har ngn hörsel, det är ofta barn inte vill ha ngt som inte funkar liksom! MEN örat behöver stimulansen ifall, gudförbjude, hon skulle mista hörseln på hörande örat oxå så kan hon få ngt som heter Cochran Implant eller nåt sånt, iaf ngt som hjälper även döva att höra! Det är ju en hel vetenskap det där men det nästa nu är att Fylkesaudiologen ska besöka barnehagen och se om den är godkänd för Nora, hon har rättigheter på lugnare omgivningar än hörande och DET är ju jättebra! Tycker "vanliga" barn har för mkt bråk omkring sig, tänk då om bakgrundsbråk/ljud stör dig extra, tom kanske gör ont i örat!?.. Ja, det är bra att hon blir påpassad! :) Min lilla snurp... Hon är så duktig med allt, bara hänger på, blodprov och ting och tang, frma och tillbaka! Hon litar ju 100 på oss och det är ju fint att se men det känns oxå lite i mammahjärtat när jag vet hon ska ta blodprov tex och jag låssas att detta är ingenting lala... jag gör det ju för henne men ändå... äsch nu blev det bara blaj MEN jag komemr iaf fatta vad jag menade senare... NU ska jag fortsätta jobba, detta blev en liten minipaus! Istället för en cigarett?.. De som röker tar rökpaus kan inte vi som bloggar ta bloggpaus då!?.. ;D (ps jag jobbar hemifrån och tar INTE betalt för att blogga alltså!!! bara för att poängtera det;)

5 kommentarer:

Jessica sa...

Åh vad härligt att få läsa en uppdatering gumman, har kikat in en snabbis varje dag trots att jag eg har bloggkoll som meddelar om ngn uppdaterar *ler stort* man kan ju missa ngt *fniss*

Och du, vad duktig lilla Nora är, jag hoppas hon snart vänjer sig, det måste ju ändå vara lite konstigt för henne att höra en massa ljud helt plötsligt liksom.

Vad skönt att kunna jobba hemifrån ibland, det kan jag sakna, iaf möjligheten att kunna om det skulle "krisa" sig :) Blir liiite jobbigt att koppla om telefonen från sos hit *s*

Var RÄDD om dig vännen, tänker på dig massor!!!

Kramar!
//Jessica

Fru Evelina sa...

Haha jag förstår precis hur du menar! och jag är helt och fullt inställd på att det inte går att planera, men man är ju som ändå vääääldigt nyfiken och lite spänd på hur det kommer gå. Det är ju JAG som kommer vara med om det liksom! Är så härligt med er som lämnar kommentarer efter er och skriver om era erfarenheter, mkt roligare än att läsa i en bok!

och du, minipaus för bloggning borde vara lika acceptabelt som rökpaus, man blir ju bloggberoende också *fniss*

kramar!

Ann-Sofie sa...

Hen vännen, ja usch vad härligt kallt det är, var minusgrader här imorse, burrrr! Och Maja trodde på fullt allvar hon ändå skulle få gå iväg i sina crocs, blir galen på den du :D
STOR KRAM
Ann-Sofie

... 4 på toppen sa...

Hei min trofaste og søte bloggleser :-)

Ta en titt på denne bloggen for å lese om Cochlea Implantat: http://villemosverden.blogspot.com.

Hun som skriver bloggen er en bekjent, og hun har en datter som nå har fått operert inn Cochlea.

Høstklem ♥

Jessica sa...

Hej gumman!!

Ville bara kika in och säga hej och önska dig en mysig helg!
Kan inte kommentera i inlägget ovan, vet i sjutton varför ;-)))

Tänker på dig!!!

KRAMAR!
//Jessica