fredag, juli 31, 2009

På hytta

Vi åkte på sista minisemesterturen till hytta i onsdags. Oscar och JO fiskade och en mallig kille kom hem och visade upp sin fångst! :D

På torsdagen var JO och bestefar på fisketur och jag, barna och farmor tog på oss regnkläder för det bara öste ner hela dagen. MEN det finns inga dåliga väder bara dåliga kläder så... ;D VI gick en promme till Veggli Fjellstue och fikade och var ute och lekte tills vi alla huttrade... :)

Sen är det skönt att mysa ihop i soffan! :D

Idag däremot när vi skulle dra hem igen har solen strålat på oss! :D Oscar tyckte det var KUL med besök. Han följde dem en bra stund utanför hytta ocå men de ville inte äta av hans gräs som han ville mata dem med! Han har ju blivit van vid de tama skillingarna vid stugan på Öland så han trodde väl dessa skulle komma fram och äta ur hans hand oxå! :D


Coolingen ute i solen!

Det var skööönt att njuta i solen lite. Jag blev jättedålig på natten till idag och kräktes och allt möjligt otrevligt!?.. Usch inte kul men jag mår bättre idag. Man blir ju lite sliten efter en sån natt!!! Hm... Kanske jag fått svininfluensan?.. He he nej då men JO är lite paranoid så det var det första han tänkte... och helikopter till sjukhuset från fjället osv... Han kan vara lite dramatisk ibland ;D Puss älskling!

Väl hemma avnjöts (???) en glass (påföljt av ett bad ska jag lova) på terrassen!


3 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Å din stackare, inte alls kul att bli dålig när man är iväg ju...!!!
Hoppas du mår bättre nu!!!
Trots det verkar ni ju haft goa dagar!
♥KRAM♥

Marie sa...

Så skönt med några dagar på hytta. För oss blir det också en tur till Veggli våra sista semesterdagar, men först Grekland. Kram och ha en fortsatt skön sommar.

Anonym sa...

På hytta? Jag som trodde det hette hytte.

I Dalarna bodde vi och en hel norsk släkt i den lilla stugbyn. De norska barnen var så tysta att jag skämdes för mina högljudda barn! Är ni bättre på att uppfostra barn i Norge;)

Otur med din mage. Tur att det vände fort. Något du ätit kanske?

Kram Annica