fredag, juni 19, 2009

Midsommarafton i bilder...

Natten var så konstig och morgonen så jg trodde Oscar var sjuk och därmed slog jag av väckarklockan och jag och barna sov till halv NIO! WOW!!! ;D Han har varit lite lättstött och trött och det är inte helt likt honom så förkyld är han iaf! Hoppas inte det blir mer. När vi fått i oss frukost, som mest gick i yoghurt och knäcke åkte vi och handlade lite mat inför helgen och barna fick saftis (isglass)
När Nora sen sov lagade jag och Oscar tomatsoppa med kokt ägg uppi som vi sen åt när Nora vaknat! Gott!

Sôtnosen sover gott!

Oscar kockelerar!

Mästerfotograf Oscar in action! :D

Vädret har varit väldigt schizo! På fm var det strålande sol och senare kolsvart och regn!?.. Ja ja... Det är midsommar det! ;)

Oscar och jag kastade pil en stund när solen kikade fram iaf!


Sôtnosarna hjälpte till att baka tårta... eh... nja... slickade iaf lite grädde! Men det var visst ingen hit! Den är inte lika söt som i Sv här i No tycker jag! Det är väl bra men smakmässigt!?.. ;D


Har givetvis dukat till midsommarmiddag som bestod av nypotatis lettrømme(gräddfil) med gräslök och sill, både lök och matje! Mmm... barna tog pølser istället! Hm...

Och bakat tårta! Det ska ju vara jordgubbar på men Nora tål dem ju inte så jag tog lite strössel på istället. Det hade säkert gått bra med någon gubbe men det åar ju onödigt! :)

3 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

härlig dag ni verkar ha haft. hoppas Oscar får vara frisk, nu har precis vårat midsommarfirande börjat trappa av, men jättetrevligt har vi haft!!!

KRAAAAAAAM från Annso

Jessica sa...

Åh vilka härliga bilder gumman!!
Din blogg är alltid så "levande", jag riktigt hör dig skratta o prata i din text, det är så härligt!!!Sen kommer du förmodligen inte låta alls så när jag får träffa dig irl (för det ska jag *haha*) men man har ju alltid sin egen bild liksom :-))

Hoppas att ni får en jätte mysig helg nu!!

KRAMAR I MASSOR <3

Arletta sa...

Vilken härlig midsommar ni haft. Firar man Midsommar i Norge?
Och du, ditt snygga nya kök är helt underbart!