lördag, juni 06, 2009

6 Juni -09

Jag köpte dessa fina margerittene(margariter?) och krukan och så delade jag på en blompinne, knöt två rosetter av mitt fina sverigeband och tryckte ner med två nålar! Sverige-fint va!?.. Iaf i Drammen finns inget svenskt att komma över, inte som jag hitat iaf! I Oslo är det en helt annan sak, där bor ju massa svenskar så det görs endel svenskt där :)

Barna skulle måla teckningar till Line! :D Nora börja med sig själv...

Klart medveten om att detta är sakert inte lov! ;)

Schhh... koncentration!

"Sverige"-fin!

La fram Oscars Sverige-t-shirt men han trodde Felix skulle tycka han var coolare i Spiderman-t-shirten han fick igår! ;) Sôtnosen! Felix är två och tänker nog inte så?.. :)

Den som väntar på ngt gott!.. SÅ fint hade Line pyntat! :D KUL! Och vi hade Sverige-band och flagg och det var så festligt! En härlig Nationaldag! Och jag har sett på ettan nu ikväll! Kul att de för¨soker! Nu måste vi svenska ta tag i firandet av vår dag!!! Tänk om inte DU firades på din dag!?.. Det hade inte varit så roligt väl! ;)

Kram

3 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Herreguuuu, ni har ju firat mer än vi ;) Och jag som har haft middagsgäster o allt idag, hade inte en tanke att blå/gul pynta *fnissar*
Men alltså...får man va sådär söt??? ( Nora i swe kläder )

Ha en skön Söndag, nu ska jag sova så jag orkar iväg på promme med mams imorrn :)

kraaaaaaaaam

Marie sa...

Det klart att vi måste fira lite, vi utlandssvenskar. Här kom också den svenska flaggan upp. Kram

mamma sa...

Vilken liten fotomodell Nora är och så fin i sina kläder. Klart man vill ha nya tröjan när man är en stor kille.
Vi är urdåliga på att fira i Sveriga. Det var firande på Näs men den annonsen var så liten och dålig så det var nog inte många som hittade dit.
Jag jobbade så det blev ju inte mycket firning MEN: jag hade GULA BYXOR OCH BLÅ ÖVERDEL, dagen till ära. Det tyckte tanterna var kul.
Hoppas ni får en bra fortsättning på helgen.
Kram