tisdag, januari 27, 2009


Nora för ett år sedan... söt och gotjejen! Idag jobbar JO i Drammen så han lämnar Oscar! Jaha! Vad ska vi göra nu!... Hahahaaaaaa... jodå har massa TRÅKIGT att göra som städa och så... men hur KUL är det!.. Nora leker i sitt tält så jag har fått lite pc-tid :)

Har läst hos er alla... det pågår endel debatter här och där! och jag undrar... varför tror vissa de får skriva precis vad som helst i sina kommentarer på bloggar, bara för det inte sker i vardagsrummet får man bete sig hursomhelst då, bara för man KAN, man slipper stå till svars! Är det så!?.. Det är iaf dåligt och lågt att göra så! Bara komma med negativa eller elaka kommentarer eller sprida ljug!!! Nej dåligt!!! Nettikett är det ngt som heter på norska och ni fattar eller hur nett=nät=internet!!! Ja sorry men nu står det där iaf...

En annan sak jag irriterar mig på är såna människor a la Linda Skugge som har jättestarka och många åsikter om mycket men TÅL inte att folk inte tcker lika eller säger ngt emot dem! Vad irriterarnde! När de själva spyr ur sig elaksheter och trackar ner... Likadant om ngn är elak eller dum och jag/ngn annan kommenterar att det ju var dumt el så är det JAG som är den som "startade" det hela??? FOlk är ju helt okritiska mot sig själva och har denna barnsliga föreställning om att man kan säga och tycka vad som helst! Men det KAN man faktiskt INTE, folkens!!! (jo jo man KAN tycka vad som helst men är det inget trevligt eller konstruktivt... håll käften! (för självklart ska man inte tycka samma och självklart ska man säga emot osv MEN jag menar att det beror oxå på HUR man säger ngt eller vad det är man lägger sig i, vissa saker har man bara inte med att göra även om det står på en blogg!!! Denna blogg är min och jag kräver RESPEKT för mig!.. (menar inte bara mig men alla generellt)

Ja ja... detta var ju... sammanhängande!?.. ;) Iaf... några av mina tankar denna gråsnöiga morgon!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du är en mycket klok kvinna Anna-Lena.

Alice har också den där boken! Ett arv efter kusin Melissa. Söt bok som barnen verkligen gillar.

Kram på dig

Chrissan sa...

Vissa verkar tro att de har ensammandat på att tycka...och håller med du. Lite mer nettikett skulle inte skada!:)

Marie sa...

Respekt - så viktigt att både ge och få. En liten uppmuntringskram :)

Anonym sa...

Det är väldigt tråkigt när människor bara skriver elaka saker för att de inte har något annat att göra, och dessutom vågar de inte visa sig utan ska vara anonyma. Det är väl fegt??

Förstår din reaktion helt klart och respekt är jätte viktigt och visas allt för lite nu för tiden. Vart är vi på väg ??

Kram!