onsdag, oktober 29, 2008

Nu tillhör jag officiellt idioterna...

Brukar varje år irriera mig och fasa mig över alla som krockar och åker av vid 1a snön! Ha ha... skrattar bäst som skrattar sist! Nej. Jag har inte krockat men trodde jag skulle komma upp en brant backe vi har hem med sommardäck på snö!!! Det har snöat HELA j**la dan och gör fortfarande... Stanna och slirade mit ibacken och kana bakåt! Hjälp! Som tur är gled jag in i en vägkant och kunde styra bilen med handbroms sakta bakåt intill kanten så andra kunde komma förbi! Det var en otäck känsla att kana bakåt i brant backe i vår stora bil! Nora var urlig nog hemma med farmor... så det var bara jag! ANnars hade jag nog brytit ihop! Iaf fick jag lämna bilen där och gå hem vilket oxå var livsfarligt!.. Halt halt... Håller på att bli sjuk så om jag låter gnällig så är det för jag ÄR DET!.. Ont i kroppen och helt täppt! Hemhjälpen strejkade så killarna fick åka och köpa pizza!.. ;) Lägger mig när jag kollat vad ni har för er!
Kram

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha ha, ja det är inte kul att kana ju...tur du kunde styra upp det,hoppas du får sova gott o vakna dunderfrisk!

Kram Annso

Ela sa...

Jodå, för fan...Alla kanar vi av ibland.

Men jag håller med. Jag gnäller också varje år på alla muppar som inte vet att det snöar på vintern.

Kram på dig.

Anonym sa...

Hihi,nu låter du som oss på sos ;-)
Fast det "värsta är" att det kan drabba oss alla nån gång,även om man undrar ibland över hur chockade de flesta verkar bli över första halkan (här "tvingade" jag M att lägga på vinterdärcken igårkväll,i natt ska tydligen den första snön/halkan komman här)

MEN jag tycker inte du är en idiot gumman,SKÖNT att det gick bra!!!

Håller tummarna att du mår bättre idag.

Stoooooooor KRAM!

Anonym sa...

Men jösses, vilken dramatik! Det är skit läskigt att kana så där när det är halkigt, man kan lixom inte göra något utan man sitter ju där man sitter. Tur att det gick bra i alla fall!

Hoppas du känner dig piggare idag?