måndag, oktober 27, 2008

Måndag!

Vakna med Nora på armen... Nej. Jag såg inte filmen igår!!! La mig med henne ca 21! Skönt med tidig kväll, jobbigt med sjuk Nora bredvid sig! Hon sov iaf mer än mig... Iaf... Vakna 6, duscha, klädde mig själv och två barn, ordna frukos till oss, såg till att kaffet var extra starkt!!! Packa säckar och matpakker och jobbväskan och in med oss i bilen! Lämna Nora hos farmor, Oscar på dagis! Hitta parkeringsplats i ombyggningskaoset som pågår runt jobbet, hämta p-kort på kontoret, lägga i bilen, tillbaka till möet kl 9! (Tänk de som har det så här VAR DAG och ännu tidigare morgnar!!!Och kanske ännu fler barn!.. Fanastiskt!!!) Så jobba jag! JO kom inom när han kommit hem så det blev en sen dag. Hämta Oscar, Nora hem och laga middag. Tomt i kylskåpet= handla mat med Oscar på Meny! (en sväng inom fiket för glass... dagens höjdpunkt när han matade mig!!! <3 Hem och plocka lite på köket, kvällsmat, lägga O! Nora hosar och JO har varit nere en gång nu! Räknar med henne på armen i natt oxå!?.. Får se... fick jag inte så himla ont i nacken så hade jag bara njutit!!! :) Ännu en jobbdag i morgon... :)
Hur ser era vardagar ut!?..

5 kommentarer:

RANA sa...

Hahaha. På pricken, gumman!!! Been there, dona that. Du beskriver det så bra.

MASSOR av kramar!
Rana

Anonym sa...

Jisses, det var ingen dålig dag!!!Imponerad. :)

Kram och ha det så bra idag!

Anonym sa...

Ja du gumman,det är ju så där livet ser ut :) Och för att inte tala om allt man ska komma i håg där på morgonen som ska med...läxor,gympa-påse,fika för utedag,frukt osv...och så helst få med det på rätt dag för rätt barn ;-)
Vi är super kvinnor/mammor helt enkelt :-)

Hoppas du får en lika bra dag idag!
Kram.

Anna-Lena sa...

Ja precis! Det värsta är att packa allt! Försöker göra det på kvällen innan... men nu rusar ju tiden iväg och det hinns inte alltid... ;D

Daniel sa...

Oj så mycket ni har på gång med jobb å familj.
Själv e man singel å söker jobb för fullt! Alla e vi i olika situationer säg! :)