tisdag, januari 01, 2008

1a dagen på 2008! :D



Oscar lägger alltid massa grejer på golvet som ett hus... det ser himla rotigt ut men
man ser att han menar att det ska vara som husväggar... mamman fasar ibland över allt han kan dra ner men men... han leker så fint med sig själv att jag får bara bita ihop... ;)

Ser med spänning fram emot det nya året. Hur Nora och Oscar utvecklas, de gör ju det i rasande fart just nu båda två. Nora ska ta 1a steget och säga mamma (blir väl pappa först som oscar gjorde förståss?..)och jag gillar våren!.. Längtar till sommaren och flytta ut på terrassen... Fasar väl hösten lite granna då nora ska börja på dagis MEN jag ska ju inte jobba heltid så jag hoppas kunna vara mycket hemma iaf med älsklingarna! Får se hur det går, ska ju få ett jobb först det blir oxå spännande att se vad det kan bli... Oscar ska ju fortsätta på samma dagis samma avdelning men jag hoppas våren och det att de varit igång ett tag resulterar i mer ro på avd, de har ju varit "nya" nu hela hösten. Hoppasvi kan lägga undan hans blöjor, vi måste ta tag i det där känns det som men vill ju inte pusha för mycket så han blir helt omöjlig... han vägrar ju redan lite för mycket tycker jag... nej, vi får se. Det blir iaf ett spännande år... Mina önskningar för året är:
- att Nora får tänder och slutar puppa utan större problem ;)
- att Oscar slutar med blöjor
- att vi kommer ivä till Kristiansand (kapten Sabeltann- land) och Danmark i sommar (har aldrig semestrat där ordentligt bara varit i Helsingör och Köpenhamn i några dar hit och dit...)
- att jag och JO trivs på jobb och att barna kan komma i 1a hand, inte karriär eller tjäna pengar, det gör ju JO iaf ;D
- längre stunder i storebro och mer helger på hytta?..
- solig vår och sommar, det behöver vi alla


Önskar er ett underbart 2008!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Fin blogg! Hit återkommer jag. Roligt att våra sessor är lika gamla. Gott nytt år! Annica