torsdag, november 15, 2007

Guldkorn av oscar!

Innan jag glömmer... Vi mötte granndamen som hade bjudit oscar på fika i sommar. Han hade tittat sig på händerna och sagt nej jag är inte smutsig så får jag en bolle! :D Sôten. Hemma i sverige kom oxå några sköningar: Morfar sa: Ja du snackar du! Oscar spänner ögonen i honom och säger bestämt: Jeg snakker norsk! Jeg er norsk! Och litt engelsk snakker jeg... ??? Jaha! Så var vi och besökte gammelmormors grav, då sa han till mormor: Jag vïll gräva upp gammelmormor så jag kan ta på henne. Nej sa mormor det kan man inte göra. Men, försökte osse igen, vi kan ju göra det försiktigt så vi inte väcker henne?! SÖT! Tyvärr hade jag ett ganska dåligt bråk med den söte lille älsklingen i morse... Tappade tålamodet och var ganska arg och han blev lite lessen. Men vi pratade om det så jag tror det giock bra. Han var iaf glad igen när vi gick till dagis...

Inga kommentarer: