onsdag, februari 14, 2007


Mina söta älsklingar badade igår! Oscar är i värsta trotsen nu och skulle INTE bada och jag hade väl kunnat vänta om det itne var för att det hade vi gjort i flera dagar nu så mamma sate ned foten. Han blev så arg och grät och julkade så mycket att han nästan kräktes och efteråt skakade han?! Jag bara sa lugnt; jo vi ska bada medan jag tittade på hur mitt söta lilla barn som säger jeg elsker seg mamma förvandlades till ett rasande tjutmonster! Jag tänkte tom VEM är detta?! Puh... fick sitta och krama och lugna ner efter utbrottet och plötsligt var det ok att bada om pappa var med! Absolut! Så hade vi vårt första stora drama! Det har blivit mycket nej nu! Han ska inte klä på sig inte gå till bilen (jag har tom burit honom in från gatan uppför trappan, för man leker inte i gatan!?!; som en säck potatis under ena min arm för i den andra handen hade jag kassar och väskor?! PUH... nu börjar det! Det store TESTET! Underar om jag får godkänt?! :D

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm, känner igen det där alltför väl, tyvärr! O det är INTE lätt att vara konsekvent, men ju mer bestämd man är, desto fortare går det över. För den här gången. Sen kommer treårstrots, o sen fyraårstrots, o femårstrots osv. Det tar tydligen aldrig slut, enligt vissa. Men jag är övertygad om att du kommer att lyckas!

Anna-Lena sa...

Hmm, tack! :D Just nu känns det som blodtrycket rusar upp och huvet exploderar när vi tjatar oss igenom morgonsysslorna! MEN... jag är konsekvent och FöRSöKER ¨ålla lugnet även om jag vill slänga honom iväggen ibland?.. ;) (Nej då) Tack och lov för dagis?! Ha ha...

Anonym sa...

ojojojoj ja det gäller nog att ha en vilja av stål och inte bara ge upp. jag hoppas jag klarar av det lika bra som du när det är vår tur. kram

Anna-Lena sa...

Ja det har vi inte sett ännu... att jag klarar det så bra! Jag vaggar omkring med bamsemage och han slänger sig på golvet och vill inte klä på sig?! Hm... nej, mamman kokar snart över känns det som?! Men jag ser faktiskt oxå en liten "rolig" utfordring i det hela!? :D