söndag, juli 02, 2006

Söndag idag! Igår var vi i oslo för att fira svärföräldrarnas 45års bröllopsdag! Åkte tåg in vilket oscar tyckte var hemskans spännande! Det är hans favorituttryck! "De e pennende! Oftast handlar det om att någon klipper gräset! :) Ja, i oslo gick allt bra! Jag fick shoppa, J-O fick dricka øll med en polare, oscar sov som han skulle och fick springa runt en massa med varierande sällskap!? :) Han var faktiskt väldigt duktig, jag hade lite fruktat denna dag, han är inne i en trotsperiod nu! Han ska inte äta ordentligt, intesitta still i vagnen, inte borsta tänderna. Allt som mamma (jag) föreslår ska göras blånekar han i stort sett till! Förutom när jag mutar honom med glass! Det är bra! Tycker Oscar! ;) MEN när vi kom hem skulle han INTE sova!!! Herregud, ungen höll på till halv tolv!!! Jag fick gå och lägga mig halv elva, är oftast tröttare på kvällarna än mannen! Det var bra för jag höll på att bryta ihop! Halv tolv! Blir svett bara jag tänker på det! I morse vaknade han som vanligt! Pigg och alert!? Vi ville bara sova men jag tog den... har lättare för mornar än J-O! ;) Idag kom grannens barnbarn in och frågade om oscar ville komma och leka. Det var kul tycker jag! Mysigt! :) Så kom vänner på besök, med lilla 17 månader tjejen! Hon och oscar lekte så fint och badade i oscars båt! Bedårande... tills vi såg några misstänkliga klumpar flyta omkring i vattnet! ;) Ja, ja... så blir det med små barn, bara att tömma ut och hälla på nytt vatten! Så åt vi jordgubbar och glass och hade trevligt. J-O bvar på fotboll och oscar somnade på min arm kvart i åtta när jag titta på Gilmore Girls! Da var han trött! :) Nu är jag det oxå... Kram

Inga kommentarer: